Vanliga frågor

Vi kommer först kontrollera din order, därefter kommer vi kommer att kontakta er inom 1 arbetsdag för att boka in en tid för montering, Vi erbjuder snabbt tid för montage så tänk gärna på att du har produkten som ska monteras hemma i god tid.

Vi erbjuder monteringstider löpande. Beroende på uppdragets omfattning kan vi ibland erbjuda montering samma dag. Annars erbjuder vi normalt montering inom 7 dagar.

Ja, så länge du meddelar oss detta vid bokning av montagetid. Kostnader för detta läggs till i beställningen enligt den aktuella prislistan.

Ja, om produkten köps på Montagejouren ingår hemleverans vid montagetillfället, köper ni er produkt av annan leverantör behöver ni själva ombesörja för hemleverans.

Nej. Eftersom leveranserna är preliminära kan vi inte boka monteringstid förrän du fysiskt har mottagit dina varor.

Kontakta oss omedelbart! Eftersom vi bokar uppdrag enligt geografiskt område och tidsåtagande är det viktigt att en avbokning eller ombokning sker i god tid. En avbokning senare än 1 arbetsdag före den bokade tiden debiteras som bomkörning.

När du installerar alla produkter som är anslutna till vatten måste en fungerande avstängningsventil finnas tillgänglig. Vanligtvis finns det avstängningsventiler i anslutning till exempelvis köksblandaren, annars finns det vanligtvis en huvudkran i fastigheten. Var och hur man stänger av vattnet är något som kunden måste ta reda på, eftersom vi inte har möjlighet att undersöka på plats. Om du bor i en lägenhet kan du kontakta styrelsen eller hyresvärden för information om avstängning. Om du bor i ett eget hus har du normalt sett en avstängningsventil där vattnet kommer in på fastigheten. Om avstängningsventilen inte är tillgänglig eller fungerar kommer en avgift att tas ut och en ny tid måste bokas.

Nej, borttagning i samband med beställning gäller specifikt den berörda produkten, t.ex. borttagning av WC, då ordnar vi med transport och återvinning av 1st toalett.

Normalt förekommande emballage relaterat till den bortforslade produkten ingår i bortforslingen. Du kan också lägga till bortforsling i efterhand för de produkter där det erbjuds.

Ja med förbehåll. Vi har avsatt tid för det som är beställt enligt order och har inte alltid möjlighet att utföra andra arbeten. Undantaget är mindre arbeten i samband med montage; exempelvis flytt av handdukskrokar eller liknande vid montage av kommod. Det är hantverkaren på plats som avgör om det finns tid för extra arbeten och kostnader för detta.

Nej. När vi kommer skall produkter vara inburna och förvaras i anslutning till det utrymme som monteringen skall utföras, vissa undantag kan ske efter överenskommelse vid beställning, inbärning av produkter debiteras då enligt gällande prislista. OBS! Produkter får aldrig förvaras utomhus inför montage; Regn, snö samt minusgrader kan förstöra era produkter -Vi monterar inte produkter som förvarats felaktigt!

Bomkörning debiteras för att täcka en del av våra kostnader när arbeten inte kan utföras och det inte beror på hantverkaren, DVS när orsaken är relaterad till beställaren. Exempel på när bomkörning debiteras:

  • Varor för montage finns inte på plats vid montagetillfället
  • Varor finns på plats men förvaras utomhus vintertid
  • Avbokning eller ombokning senare än 1 arbetsdag innan montage
  • Vattenavstängning finns inte tillgängligt eller defekt vid montagetillfället
  • Hantverkaren är på plats men ingen svarar eller öppnar dörren

Bomkörningens avgift varierar beroende på omfattning av arbete men består av startavgift samt förlorad arbetstid.

Kontakta oss på support@montagejouren.se så hjälper vi er med era frågor.

Ja, kontakta oss och beskriv vad du önskar få hjälp med så återkommer vi med förslag.