Vi kontaktar er för tidsbokning nästkommande arbetsdag för beställningar som kommer in innan 11:00
Elektriker i Stockholm
Vi utför installationer, servicearbeten och reparationer av det mesta inom El. Som erfaren elektriker i Stockholm hjälper vi företag, privatpersoner, föreningar och fastighetsägare runt om i Storstockholm. Vi erbjuder fastighetsägare och bostadsrättsföreningar rådgivning och besiktningar av föreningens fastigheter.
Tjänster som våra elektriker i Stockholm kan hjälpa er med
Våra duktiga elektriker i Stockholm är beredda att hjälpa dig med en lång rad uppgifter, oavsett skala.
Ibland är krisen framme och man behöver en elektriker snabbt. Har du ett oförklarligt el-fel eller har spisen eller ugnen slutat fungera? Ingen fara, våra jour elektriker finns redo att hjälpa dig snabbt, smidigt och enkelt. Vi har elektriker på jour redo alla vardagar och över hela Stockholmsområdet.
FAQ
Jag har beställt montage av en produkt från Montagejouren, vad händer nu?
Om vi har blivit tilldelade monteringen kommer vi inom kort att kontakta dig via telefon för att boka en monteringstid. Om du önskar att vi ska ta hand om din beställning, meddela oss direkt i varuhuset vid beställningstillfället.
Hur lång tid tar det att få en tid för montage?
Vi erbjuder monteringstider löpande. Beroende på uppdragets omfattning kan vi ibland erbjuda montering samma dag. Annars erbjuder vi normalt montering inom 12 dagar.
När jag beställde montage på Montagejouren glömde jag säga till om montage på en toalett som jag även köpte, går det att lägga till på ordern?
Ja, om produkten köps på Montagejouren kan vi lägga till detta i beställningen så länge du meddelar oss detta vid bokning av monteringstid. Kostnader för detta läggs till i beställningen enligt den aktuella prislistan.
Kan ni leverera hem min köpta vara?
Ja, om produkten köps på Montagejouren kan vi lägga till detta i ordern så länge du informerar oss om det vid bokning av monteringstid. Kostnader för detta läggs till i ordern enligt aktuell prislista.
Jag får leverans på onsdag nästa vecka kan vi boka montagetid till den dagen?
Nej. Eftersom leveranserna är preliminära kan vi inte boka monteringstid förrän du fysiskt har mottagit dina varor.
Jag har en tid bokad för montage, jag skulle behöva ändra den hur gör jag?
Kontakta oss omedelbart! Eftersom vi bokar uppdrag enligt geografiskt område och tidsåtagande är det viktigt att en avbokning eller ombokning sker i god tid. En avbokning senare än 1 arbetsdag före den bokade tiden debiteras som bomkörning.
Vattenavstängning vad menas?
När du installerar alla produkter som är anslutna till vatten måste en fungerande avstängningsventil finnas tillgänglig. Vanligtvis finns det avstängningsventiler i anslutning till exempelvis köksblandaren, annars finns det vanligtvis en huvudkran i fastigheten. Var och hur man stänger av vattnet är något som kunden måste ta reda på, eftersom vi inte har möjlighet att undersöka på plats. Om du bor i en lägenhet kan du kontakta styrelsen eller hyresvärden för information om avstängning. Om du bor i ett eget hus har du normalt sett en avstängningsventil där vattnet kommer in på fastigheten. Om avstängningsventilen inte är tillgänglig eller fungerar kommer en avgift att tas ut och en ny tid måste bokas.
Jag har även beställt bortforsling av min toalett, kan ni även ta med lite annat skräp?
Nej, borttagning i samband med beställning gäller specifikt den berörda produkten, t.ex. borttagning av WC, då ordnar vi med transport och återvinning av första toalettsitsen. Observera att förpackningen från nya produkter inte ingår i borttagningen. Du kan också lägga till borttagning i efterhand för de produkter där det erbjuds, om du t.ex. glömde eller inte erbjöds borttagning vid beställningen.
När ni ändå är här och monterar kan ni göra lite annat på löpande räkning?
Ja med förbehåll. Vi har avsatt tid för det som är beställt enligt order och har inte alltid möjlighet att utföra andra arbeten. Undantaget är mindre arbeten i samband med montage; exempelvis flytt av handdukskrokar eller liknande vid montage av kommod. Det är hantverkaren på plats som avgör om det finns tid för extra arbeten och kostnader för detta.
Jag har mina produkter i källaren, kan ni bära upp det till min lägenhet?
Nej. När vi kommer skall produkter vara inburna och förvaras i anslutning till det utrymme som monteringen skall utföras, vissa undantag kan ske efter överenskommelse vid beställning, inbärning av produkter debiteras då enligt gällande prislista. OBS! Produkter får aldrig förvaras utomhus inför montage; Regn, snö samt minusgrader kan förstöra era produkter -Vi monterar inte produkter som förvarats felaktigt!
Bomkörning vad menas och varför har jag blivit debiterad?
Bomkörning debiteras för att täcka en del av våra kostnader när arbeten inte kan utföras och det inte beror på hantverkaren, DVS när orsaken är relaterad till beställaren. Exempel på när bomkörning debiteras:
- Varor för montage finns inte på plats vid montagetillfället
- Varor finns på plats men förvaras utomhus vintertid
- Avbokning eller ombokning senare än 1 arbetsdag innan montage
- Vattenavstängning finns inte tillgängligt eller defekt vid montagetillfället
- Hantverkaren är på plats men ingen svarar eller öppnar dörren
Bomkörningens avgift varierar beroende på omfattning av arbete men består av startavgift samt förlorad arbetstid.
Jag har en fråga om fakturan samt ROT-avdrag på utfört arbete
Då behöver ni vända er till Montagejouren kundservice, vi utför enbart arbetet.
Tjänsten jag vill köpa finns inte tillgänglig på montagejouren kan ni hjälpa mig?
Ja, kontakta oss och beskriv vad du önskar få hjälp med så återkommer vi med förslag.
Varför välja våra elektriker i Stockholm
När du behöver el-tjänster i Stockholm vet vi att det finns många alternativ. Så varför välja oss? Här är vad som gör att våra elektriker står ut:
Erfarenhet och kompetens
Vårt team av certifierade elektriker i Stockholm har lång erfarenhet av både små och stora elinstallationer. Vi arbetar enligt gällande elsäkerhetsregler och använder modern teknik för att leverera säkra, hållbara och energieffektiva lösningar – varje gång.
Snabb och pålitlig service
Vi vet att elproblem ofta uppstår oväntat och behöver lösas snabbt. Därför erbjuder vi snabba svarstider och pålitlig service i hela Storstockholm. Våra elektriker kommer när vi lovar och ser till att allt fungerar som det ska innan vi lämnar platsen.
Personlig service och fasta priser
Varje kund och varje projekt är unikt. Vi tar oss tid att förstå dina behov och erbjuder el-tjänster till fasta priser så du alltid vet vad kostnaden blir. Hos oss får du personlig service, tydliga offerter och ett resultat du kan lita på.

Effektivt arbetsflöde när våra elektriker jobbar med el
Inledande samråd
Vi börjar med att förstå dina El-behov. Oavsett om det handlar om reparation, installation eller underhåll, lyssnar vårt team uppmärksamt på dina krav och ger expertråd.
Grundlig bedömning
Våra erfarna tekniker gör en omfattande bedömning av El-frågan. Detta steg låter oss identifiera grundorsaken och planera det bästa tillvägagångssättet.
Expertutförande
Beväpnade med nödvändiga verktyg och expertis utför våra El tjänsten med precision. Vi följer branschens bästa praxis för att säkerställa kvalitetsutförande.
Kvalitetskontroll och slutförande
Innan vi anser att jobbet är utfört gör vi en noggrann kvalitetskontroll. Det här steget säkerställer att El-problemet har lösts effektivt och att din tillfredsställelse är vår högsta prioritet.